Folk muziek sessies - Reisverslag uit Constantine, Verenigd Koninkrijk van Vera, Joris, Margriet & Tom Kok - WaarBenJij.nu Folk muziek sessies - Reisverslag uit Constantine, Verenigd Koninkrijk van Vera, Joris, Margriet & Tom Kok - WaarBenJij.nu

Folk muziek sessies

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Vera, Joris, Margriet & Tom

11 Februari 2011 | Verenigd Koninkrijk, Constantine

Tja, ook deze week was er weer een tweewekelijkse Folk jam sessie in de nabijgelegen Trengilly Wartha. Elke 2 weken komen daar zo tussen de 8 & 12 amateurmusici samen om in een jam sessie de pub/inn wat op de luisteren. Het is een type muziek waar ik eigenlijk helemaal niet echt bekend mee ben. Toen ik er vorig jaar voor de eerste keer kwam bleek al gauw dat er voor een extra melodieus instrument niet echt plaats was. Daarbij kende ik de liedjes niet en zou meespelen op een piano niet eens echt makkelijk zijn zonder eerst flink te oefenen. Laatste handicap was dat er geen piano in de Trengilly staat.....
De Trengilly Wartha (http://www.trengilly.co.uk) is een award winning pub die middenin de velden staat - eigenlijk best een raadsel dat daar middenin de velden zo'n leuk pub zit. Hier in het dorp is ook een pub maar die steek bleekjes af tegen de Trengilly. Er bleek een gitarist te zijn die ook een cajon bij zich had waar hij eigenlijk niet op speelde. Cajon? Ik had er ook nog nooit van gehoord maar het is een uit Argentinie afkomstig acoustisch slagwerk instrument - een veredelt houten kistje waar je op zit en op slaat. Met een beetje slagwerk ervaring op de middelbare school kon ik er al gauw een leuk ritme uitkrijgen en nu speel ik (ondertussen op mijn eigen Cajon) er elke 2 weken als ik in het land ben. Het is iets van 15 minuten lopen met Cajon op de rug en een lampje op het voorhoofd voor het aardedonkere pad naar de Inn. Meestal is er een 2-tal gitaristen, een viool, een mondharmonica, 1 of 2 fluitisten, een melodion speelster en soms een saxofonist/doedelzak speelster. Erg leuk. Het is officieel onderdeel van het pub program dus er zijn ook mensen die speciaal die woensdag komen om onder een lekker lokaal muziekje van een pint te genieten. En dat doen wij ook met z'n allen! Tegenwoordig is er elke tussenliggende woensdag een blues/rock jam sessie - ook leuk - ben daar nu 1 keer geweest. En met een aantal van de musici ben ik ook weer op een andere manier gelinked - ouders van kinderen op school bijvoorbeeld. En met gitarist Richard (van wie ik de cajon eerst leende) zit ik sinds gisteren als parent governor in de Governing Body van Constantine Primary School (http://www.constantine.cornwall.sch.uk/)- de fantastische school waar de kids hier heengaan. Als Governor zie je toe op de kwaliteit van het onderwijs en geef je richting aan het beleid dat de school uitvoert. Ben benieuwd - gisteren was het in elk geval erg constructief.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Constantine

Vera, Joris, Margriet & Tom

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 57708

Voorgaande reizen:

11 November 2000 - 25 Januari 2004

Kaoma 2000-2003

30 November 2010 - 30 November -0001

Meanwhile, back in the UK.....

Landen bezocht: