Cosmopoliet en het goede parttimers leven - Reisverslag uit Constantine, Verenigd Koninkrijk van Vera, Joris, Margriet & Tom Kok - WaarBenJij.nu Cosmopoliet en het goede parttimers leven - Reisverslag uit Constantine, Verenigd Koninkrijk van Vera, Joris, Margriet & Tom Kok - WaarBenJij.nu

Cosmopoliet en het goede parttimers leven

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Vera, Joris, Margriet & Tom

09 April 2011 | Verenigd Koninkrijk, Constantine

Tja, dat voelde toch wel flink cosmopoliet een paar weken geleden. Margriet was 6 dagen skien en kwam terug waarop ik de volgende ochtend naar Nederland en Uganda vertrok voor werk. Toch wel enerverend.

Het goede leven: de zomerfeesten zijn weer begonnen en Tom is met zijn 'powerboat' cursus begonnen. Zo'n formele cursus is nodig om de reddingsboot te mogen varen rond de zeillessen van de kinderen van school. Zoals we al eens eerder schreven is er hier een fantastische kinderzeilstichting en daar zijn natuurlijk ook vrijwillegers (Ouders) nodig om de kids te begeleiden. En dus scheurde Tom vorige week zaterdagdag en vandaag met een speedboot en een grote RIBboat over de Helford river baai. Deels dingen als aanleggen, andere boten slepen enzo maar ook in de monding van de baai met een flinke snelle hoofdreddingsboot in oceaandeining 'man overboord' oefenen terwijl de spray over de boot slaat.

Net onze eerste BBQ van het seizoen bij vrinden met een eigen aanlegplaats aan de baai en een mooie boomhut in de tuin (boomhut hier is in afrondende fase)- toch nog wel wat koud maar rond het vuur wat het prima te doen terwijl sommige van de kindjes met een kano lekker op de baai gingen terwijl de anderen in de tuin op de trampoline bungelden!

En dan op woensdag zomaar middenop de dag met zijn 2-en tennissen op de tennisbaan van kennissen met uitzicht op de baai - dan weten we weer waarom we naar Cornwall terug zijn gekomen en parttime-flexibel werken!

• 11 April 2011 - 00:02

Merel:

Hi Tom en Margriet, dat klinkt allemaal heel druk en actief! Ik hoop dat het een mooie zomer wordt voor jullie in Cornwall dit jaar ;-)