Schoolzeilen - Reisverslag uit Constantine, Verenigd Koninkrijk van Vera, Joris, Margriet & Tom Kok - WaarBenJij.nu Schoolzeilen - Reisverslag uit Constantine, Verenigd Koninkrijk van Vera, Joris, Margriet & Tom Kok - WaarBenJij.nu

Schoolzeilen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Vera, Joris, Margriet & Tom

11 Juni 2012 | Verenigd Koninkrijk, Constantine

Zoals we wel eens eerder schreven, wonen we hier op loopafstand van de Helford River. Waarom het een river heet is me nog steeds een beetje onduidelijk want het is eigenlijk een baai die in de oceaan uitmondt. 1 van de supergave dingen hier is de Helford River Childrens’ Sailing Trust (HRCST). De HRCST is een stichting die zich ten doel stelt dat alle kindjes in hun leven moeten kunnen leren zeilen. Het is ooit opgezet door Mr. Green die zijn geld heeft verdient als grote agrarier met boerderijen over de hele wereld naar ik begrepen heb. En dus heeft de stichting een afspraak dat nagenoeg alle lagere scholen hier in de buurt schoolzeilles kunnen krijgen. Daartoe moeten de kindjes in de hogere klassen van de school zitten. En dus is Vera sinds een week of 8 aan de beurt. Tom heeft vorig jaar zijn Powerboat 2 aantekening gehaald zodat hij kan helpen en een safety boat kan besturen (was niet echt een certificaat voor nodig maar This is the UK!). Tom heeft vorig jaar een aantal keren geholpen tesamen met een 8-tal andere ouders. Uiteindelijk kan bijna geen enkel kind zeilen bij het begin van de cursus en is het wel zeezeilen met getijden en open zee in de nabijheid. En sinds begin dit jaar gaat Margriet ook mee nu Vera tot de gelukkigen behoort. En aangezien zeilen 1 van de dingen was die wij in Afrika echt misten...genieten dus! En omdat Joris dan toch niet alleen kan achterblijven, gaat Joris mee naar het strand waar Margriet dan helpt. En omdat Joris er dan toch is.....is hij nu ook al 2 keer meegeweest zeilen omdat er een bootje over was! En zo brengen wij dan elke maandagmiddag varend op de baai door. En da’s een machtig gezicht – een schitterende baai met daarop dan 24 kleine bootjes en kindjes die zich nauwelijks realiseren hoe bijzonder het toch wel niet is dat ze eigenlijk schoolzeilen hebben! En dat levert dan toffe kiekjes op.

• 12 Juni 2012 - 06:46

Claudia:

Cool!!

• 18 Juni 2012 - 20:01

Kitty:

Tjonge, wat is het toch afzien daar in Cornwall ;-)

• 18 Juni 2012 - 20:01

Kitty:

Tjonge, wat is het toch afzien daar in Cornwall ;-)