Stilte & bezoek aan NL - Reisverslag uit Kafue, Zambia van Vera, Joris, Margriet & Tom Kok - WaarBenJij.nu Stilte & bezoek aan NL - Reisverslag uit Kafue, Zambia van Vera, Joris, Margriet & Tom Kok - WaarBenJij.nu

Stilte & bezoek aan NL

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Vera, Joris, Margriet & Tom

31 Maart 2008 | Zambia, Kafue

Terug in Zambia en stilte. Geen geroffel meer op het dak - geen frisse regengeur meer. Nog steeds is er die bekende geur van Afrika. Je bent 'm kwijt na 4 weken Nederland of als je hier iets langer zit maar als je uit het vliegtuig stapt na 4 weken Nederland is ' ie er weer.
Het regenseizoen is plots afgelopen, zo lijkt het. 4 weken Nederland was 4 weken genieten en nu is het weer tijd aandacht te besteden aan onze vrienden. Thuis gekomen een tuin met gazon treffen - een heerlijk gevoel. Het vroege planten van gras heeft z'n vruchten afgeworpen. De bouwput ligt eindelijk achter ons.
Er komt gauw meer maar nu even de foto's die het verhaal even moeten vertellen.

  • 31 Maart 2008 - 19:46

    Ingrid - Dick:

    Vrienden, zit even op de computer van Ingrid thuis in Heiloo. Een uurtje geleden aangekomen vanuit Mow kennismakings gesprek met de nieuwe baas.
    Per 01aug ben ik overgeplaast van Tel Aviv naar Almaty Kazachstan dit zal dan mij 9e verhuizing voor de KLM worden. Heb relatief kort in Israel gezeten maar voor mij even genoeg tesamen met Syrie ruim 5 jaar midden oosten en als ik heel eerlijk ben heb genoeg van die mannen gezien. Voor hoelang kazachstan gaat duren weet niemand maar zeker weten dat het weer wat anders is, ik zie het verder wel verschijnen. Voorlopig blijven Ingrid en kids in NL totdat Ingrid klaar is met haar pedicure studie en Lauren klaar is op school. Planning is dat dit dan weer samen valt met mijn einde in kazachstan en we dan als gezin of tesamen met Ingrid weer naar de volgende bestemming kunnen gaa.

    Als ii zo naar die stite van jullie kijk hebben jullie het aardig voor elkaar mijn complimenten. Blij voor jullie dat jullie je draai hebben gevonden ben er eigenlijk een beetje jaloers op dat jullie in Afrika zitten. Heb toch een hoop op de mannen gescholden maar mis ze dan toch wel. Denk dat Afrika toch ergens in je gaat zitten.

    Sta te kijken hoe groot de kinderen al zijn, tijd vliegt voorbij. Volgende keer dat jullie in NL zijn laten weten misschien kunnen we afspreken.

    Groet Dick

  • 02 April 2008 - 06:56

    Jos Botman:

    Die geur van Afrika is zo herkenbaar. Ik ruik hem hier, vermengt met mijn verse kop koffie. Elke week volg ik het TV programma van Amstelveen naar Afrika en neem mij telkens voor om een keer te vissen op die rivier. Familie Kok, groeten uit een regenachtig Almere :)

    Jos Botman

  • 13 April 2008 - 18:38

    Paulien:

    dag lieverdjes...
    wat een mooie mix aan plaatjes... fietsen in nederland en zambia.. van de schaats naar de afrikaanse cake!!! Wat kan je vertrouwde wereld dan ver uit elkaar liggen en toch allebei vertrouwd zijn!
    Mooi om te zien...!
    En wat een beetje gras dan voor verschil maakt he..

    Zet hem op met z'n allen!!

    kusje uut Grunn

  • 29 April 2008 - 13:28

    Ingrid En Dick:

    Hoi,

    Wat leuk die plaatjes, en zo bekend......alsof ik naar mijn eigen kinderen zit te kijken jaren en jaren geleden! Zo heerlijk genieten van Afrika, in je hemdje en blote voeten rondbanjeren in de tuin.
    Geniet er maar van, voordat je het weet zit je weer op de fiets met de AH tas aan je stuur in de hollandse regen!
    Groetjes,
    Ingrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vera, Joris, Margriet & Tom

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 57784

Voorgaande reizen:

11 November 2000 - 25 Januari 2004

Kaoma 2000-2003

30 November 2010 - 30 November -0001

Meanwhile, back in the UK.....

Landen bezocht: