Leven in het nieuwe avontuur - Reisverslag uit Constantine, Verenigd Koninkrijk van Vera, Joris, Margriet & Tom Kok - WaarBenJij.nu Leven in het nieuwe avontuur - Reisverslag uit Constantine, Verenigd Koninkrijk van Vera, Joris, Margriet & Tom Kok - WaarBenJij.nu

Leven in het nieuwe avontuur

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Vera, Joris, Margriet & Tom

08 April 2010 | Verenigd Koninkrijk, Constantine

Onze 1,5 maand rondreis door zuidelijk Afrika was suuuuppppergaaf! Erg genoten – we zouden zo morgen weer willen gaan (weg van alle serieuze wereld dillema's hier....).

Hier in Cornwall zij we terechtgekomen in een mooi ruim, vrijstaand huurhuis met een grote logeerkamer, 3 slaapkamers, een joekel van een speelkamer voor de kids en een eigen kantoortje voor Tom.
Vera & Joris zijn al op hun nieuwe school begonnen. Hun school is op loopafstand en fietsafstand van huis, da's iets nieuws voor hun. Ons huis ligt aan de rand van het kleine dorpje Constantine. Constantine is een actief dorp, zo lijkt het, met een pub, 2 supermarktjes, een klein theater en vlak bij de zee. Daarbij ben ik aangesloten bij een folkmusic jam gezelschap die hier eens per 2 weken in een awardwinnende pub in een dalletje bijeen komt. Erg leuk om weer eens actief met muziek bezig te zijn, al is het een voor mij vreemd percussie instrument (cajon).

Margriet werkt 2 dagen per week (wel erg lange dagen trouwens!) als huisarts in dienst. Verder valt ze af en toe in in de omgeving. Daar zal het waarschijnlijk ook bij blijven want we willen wel genoeg tijd voor de kids houden.
Ik werk op zich full time voor www.aviassist.org maar kan de dagen wel zelf indelen en werk thuis dus pico. Mis af en toe wel eens collega's maar vooruit - moet ook iets te wensen over blijven! Het lijkt in elk geval dat ik dit jaar in wat stabieler water ga terechtkomen: wat meer opdrachten en ideeen die ik uit kan werken en die dan bijdragen aan de weg naar een sterkere stichting.

We genieten van het vergeten genot van het aanstormende voorjaar, het net gemaaide gras en de langere avonden met fluitende vogels! Om ons heen zien je de heuvels 2 of 3 kanten op en hoor je eigenlijk net zo weinig als in Kafue, Zambia.
We ontdekten afgelopen dagen met Margriet haar ouders de heerlijke omgeving te voet rond ons dorp. Valeitjes, beekjes, klauteren voor de kids - heerlijk. Kids hebben nu 2 weken vakantie. Effe schipperen maar wel leuk. Meer 's avonds werken dus.